tul logo_75dpi cs-de-fond Neues_Bild logo_cpds

Vortragende und Beirat

prof. Dr. Gerald Grimm (Alpen-Adria-Universität Klagenfurt):
Die Kunsterziehungsbewegung in Österreich und deren internationale Relevanz. Dargestellt am Leben und Wirken von Franz Čižek.

Mag. Josef Pircher (Universität Wien):
Der Richtungsstreit am Wiener Pädagogium 1867-1896.

prof. Dr. Ehrenhard Skiera (Universität Flensburg):
Die Erziehung des Kindes als Instrument der menschlichen Evolution – Theoretische und praxeologische Motive im Erziehungsdenken von Ellen Key und Rudolf Steiner.

prof. Dr. Karl Braun (Philipps-Universität Marburg):
Jugendbewegung und Selbstorganisation von Sexualpädagogik 1910-1920.

prof. Dr. Steffen Höhne (Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar):
Intellektuelle Diskurse in Böhmen.

prof. Dr. Stefania Walasek (Uniwersytet Wrocławski):
Vyučovací koncepce učitelů v polském pedagogickém myšlení v 19. a 20. století (do roku 1939).

Dr. Miroslav Piwowarzcyk (Uniwersytet Wrocławski):
Role učitelských svazků v uskutečnění osvětové politiky státu v době II. republiky (1918 – 1939).

prof. Dr. András Neméth (Eötvös Loránd Tudományegyetem):
Die Konstruktion des autonomen Fachwissens von ungarischen Volksschullehrern – das Beispiel Enzyklopädie des Volksschulunterrichts 1913-1915.

doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D. a PhDr. Dana Kasperová, Ph.D. (Technická univerzita v Liberci):
České učitelstvo na cestě k reformě školy.

doc. PhDr. Jaroslav Koťa (Univerzita Karlova v Praze):
Otázky profesního sebeuvědomování středoškolských profesorů. 

prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. (Univerzita Pardubice):
K interpretaci osudu české kultury a školy pod vlivem liberalismu, naturalismu a pragmatismu na přelomu 19. a 20. století.

Mgr. Eva Kanečková (Univerzita Palackého v Olomouci):
Diskursy ženství v 19. století a jejich dopady a projevy v oblasti ženské vzdělanosti a vzdělávání žen.

 

doz. Dr. Renate Seebauer (Pädagogische Hochschule Wien):
Zur Lehrer/-innenbildung nach dem Ersten Weltkrieg – Viktor Fadrus und die „hochschulmäßigen Lehrerbildungskurse“ in Wien.

prof. Dr. Jürgen Oelkers (Universität Zürich):
Schulreformen in der Schweiz: Linien der Kontinuität.

doc. PhDr. Eduard Lukáč, Ph.D. (Prešovská univerzita v Prešove):
Reformní pedagogické hnutí jako specifické paradigma v činnosti učitelů na Slovensku v období 1. ČSR.